Usein kysytyt kysymykset
Näin ostat lippuja suosittuihin tapahtumiin
Mietityttääkö jokin asia lipun ostoon liittyen? Ei hätää, meillä on sinulle vastaus. Lue alta yleisimmät lipunmyyntiin liittyvät kysymykset ja vastaukset.
Miten valmistautua isoihin myynteihin?
Mikäli sinulla ei ole vielä Ticketmasterin asiakastiliä, luo sellainen tästä. Omalle asiakastililleen kannattaa kirjautua jo ennen myynnin alkamista ja samalla varmistaa, että tilin salasana on tiedossasi. Uuden salasanan voit tarvittaessa tilata ”unohtuiko salasana” -kohdasta. Pidäthän huolen, ettei salasanan alussa tai lopussa ole tyhjää välilyöntiä.
Mikä on ennakkomyynti?
Ennakkomyynnissä myydään tapahtumajärjestäjän päättämä määrä lippuja tietylle ryhmälle ennen julkisen myynnin alkamista.
Voinko varata lippuja?
Halutessasi hieman miettimisaikaa ennen ostosta, on useimmissa tapahtumissa lisäpalveluna mahdollisuus varata lippuja.
Lippuvaraus on mahdollista tehdä joko verkkokaupassamme www.ticketmaster.fi valitsemalla lippujen toimitustavaksi ”varaus” tai soittamalla puhelinpalveluumme 0600 10 800 (2,00 €/min.+pvm). Huomioithan, että kaikkiin tapahtumiin ei ole varausmahdollisuutta.
Varausaika vaihtelee tapahtumakohtaisesti (yleensä 1-7 vrk varauksen teosta). Varauksesi viimeisen lunastuspäivän näet varausvahvistuksestasi tai omilta sivuilta verkkokaupassamme. Varaus peruuntuu automaattisesti, jos et lunasta sitä ajoissa.
Varausmaksu on 2,50 euroa / lippu.
Voinko maksaa kulttuuriseteleillä?
Voit ostaa lipun Edenred Virike -kulttuuriedulla osoitteessa ticketmaster.fi/edenred. Lue ohjeet Edenred Virikkeen käyttöön täältä.
Muut kulttuuriedut,-setelit ja -passit toimivat myymäläkohtaisesti lippukaupoissa. Tarkistathan palveluntarjoajan verkkosivulta käyttökohdehausta, vastaanottaako lähin lippukauppasi kyseistä maksutapaa.
Miten voin ostaa pyörätuoliliput?
Saavutettavuuteen liittyvät käytännöt vaihtelevat tapahtumapaikka- sekä tapahtumakohtaisesti ja käytännöistä päättää tapahtumanjärjestäjä.
Avaamme pyörätuolipaikat verkkokauppaan tapahtumajärjestäjien toiveiden mukaisesti ja lisäämme pyörätuoli- ja avustajakäytännöistä tietoa myös tapahtuman infotekstiin mahdollisimman kattavasti.
Mikäli paikkoja ei ole verkkokaupassa saatavilla, voi saavutettavuusasioita tiedustella numerosta 03 053 0003 (avoinna ma-pe 9-14 0,08 € + pvm).
Voinko valita oman paikkani?
Pohjakartan sulkeminen ruuhkamyynneissä on normaali käytäntö. Suuren kysynnän tapahtumissa on nopeampaa ostaa liput käyttäen ”valitse parhaat vapaat paikat” -toimintoa. Näin varmistetaan, että jokaisella asiakkaallamme on yhdenvertainen mahdollisuus ostaa sillä hetkellä parhaat jäljellä olevat paikat verkkokaupassamme.
Muissa kuin suuren kysynnän tapahtumissa on usein käytössä pohjakartta, josta pääset valitsemaan oman paikkasi. Huomioithan, että pohjakartta ei päivity täysin reaaliajassa.
Voinko vaihtaa paikkani myöhemmin, mikäli ostaessani lippuja en voinut sitä valita?
Lippujen vaihto onnistuu ainoastaan mikäli tapahtumassa on voimassa Fan Guarantee. Lisää Fan Guaranteesta voit lukea täältä.
Mitä jos olen jonossa ostamaan lippuja?
Saapuminen lipunmyyntisivulle ennen lipunmyynnin alkamista ei takaa, että pääset ostamaan lippuja ensimmäisen joukossa. On mahdollista, että sivulla on samaan aikaan tuhansia ostajia jolloin sinut siirretään jonoon. Lipunmyynnin alkaessa jono nollataan ja rajallinen määrä päästetään kerrallaan ostamaan lippuja.
Mikäli olet jonossa, ethän päivitä sivua, sillä menetät näin jonotuspaikkasi. Huomioithan myös, että mikäli sinulla on useita selainikkunoita auki yhtä aikaa, voit menettää paikkasi jonossa.
Jäikö jokin asia vielä mietityttämään?
Lisää tietoa ja vastauksia kysymyksiin löytyy täältä.
Nähdään tapahtumissa!